De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.
Je stelt je in op een heerlijke hotelovernachting in een mooie grote kamer met frisse knisperende lakens. Wat is het dan een tegenvaller als de hotelbaker een vieze badkamer blijkt het hebben! Uit onderzoek van Logis Hotels blijkt nu dat dit de grootste irritatie van de Nederlandse hotelbezoeker is. Maar liefst 45 procent regent zich net meest aan viezigheid van de badkamer of kamer, zoals vieze vloeren of vlekken in het tapijt. Ook niet schoongemaakt sanitair en douchegordijnen met schimmel levert enorme irritatie op.
Opvallend is wel dat mensen uit de grote steden van ons land viezigheid als een iets minder groot issue ervaren. Mensen uit het oosten van ons land ergeren zich meer aan dit soort dingen. Het is natuurlijk logisch dat er sprake is van irritatie, wie wordt er nu niet blij van een mooie hotelkamer die ook nog eens schoon is?
Slechte bedden en calm-stay programma
Maar er zijn natuurlijk meer bronnen van irritatie, naast viezigheid van de hotelkamer. Zoals slechte bedden: een goed bed hoort er nu eenmaal bij als je flink betaalt voor een hotelovernachting. En ook geluidsoverlast: we hebben het liefst zo veel mogelijk rust om ons heen. Logis Hotels heeft daarom een speciaal calm-stay programma waarbij je gegarandeerd bent van rust. Fluitende vogels en het geluid van wind door de bomen worden gegarandeerd, net als extra isolatie zodat je medehotelgasten niet hoort.
Tip: Lees ook eens ons artikel met 8 dingen die iedere luxe hotelkamer zou moeten hebben, zoals verduisterende gordijnen, privacy en heel veel handdoeken. Want hoe fijn overnachten in hotels ook is, het wordt pas écht leuk als je echt voorzien bent van alle luxe die je maar wil.
Foto credits header: Fotolia.com.
Gerelateerde artikelen
Algemeen05.06.2013