De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.
In de maand waarin Nike de 25e verjaardag van ‘Just do it’ viert, inspireert het merk vrouwen in heel Europa grenzen te verleggen en nieuwe doelen te behalen. Nike riep vrouwen op de maand september de actiefste maand ooit te maken. Vandaag presenteerde Nike haar nieuwe ‘Just do it’ campagne in Europa met een nieuwe versie van de ‘Possibilities’ video. Deze video is een ode aan de presentaties van elke vrouw die haar grenzen heeft verlegd.
Jessie J & Gerard Piqué
In de video maken we kennis met de hoofdrolspeelster die wordt blootgesteld aan verschillende uitdagingen en scenario’s die op haar pad komen. Deze ‘challenges’ dagen haar en de kijker uit om niet stil te blijven staan maar juist haar grenzen te verleggen. Ook zien we in de video de wereldberoemde popster Jessie J en FC Barcelona speler Gerard Piqué. Beiden zijn het toonbeeld van het Nike ‘Just Do It’-gevoel. Jessie J is daarnaast te zien in haar eigen NTC-workout die NTC-leden kunnen gebruiken hun training tot een hoger niveau te brengen. De video is geregisseerd door de Zweedse music video director Adam Berg en ingesproken door actrice Ellen Page.
Nike Challenges #Justdoit
De gehele maand september organiseert Nike een serie unieke en uitdagende Nike+ challenges die vrouwen stimuleert om hun eigen #justdoit reis te starten. Een goed voorbeeld is de eerste Nike+ European Challenge ‘Run The Distance’. Hierin worden vrouwen en hun vriendinnen uitgedaagd gezamenlijk een marathon te lopen in één week. Elke stap kan bijgehouden worden op Nike+. De ‘NTC Early Bird’ daagt vrouwen uit hun ochtendroutines positief te veranderen en de dag goed te starten.
Nu de meest actieve maand ooit aan haar einde komt, daagt Nike in haar nieuwste ‘Possibilities’ video vrouwen uit nieuwe doelen te blijven behalen en het buitengewone tot het alledaagse te maken. Kom vroeger uit bed, maak je training zwaarder, loop sneller en ga voor die extra kilometer. Dit alles terwijl je Nike Running+ en de Nike Training Club app gebruikt en op die manier Nike Fuel verdient.
Het digitale ecosysteem Nike+ heeft inmiddels ruim 18 miljoen leden wereldwijd die allemaal aangemoedigd worden hun activiteiten te delen middels de #justdoit hashtag om op die manier andere vrouwen te motiveren nieuwe possibilities te realiseren.