Lifestyle16.09.2013

Hotel Maxclusive: een suite vol producten die aansluiten bij jouw persoonlijke stijl


10 september was het zover, Hotel Maxclusive ging live! Een bijzonder nieuw concept dat door niemand minder dan Jort Kelder werd afgetrapt. Hotel Maxclusive brengt simpel gezegd producten die bij jou passen naar je toe. Niet meer uren lang zoeken op het internet naar de perfecte pumps, nee deze pumps vinden jou.

How does it work?

Hotel Maxclusive kan je omschrijven als een vindmachine in plaats van een zoekmachine. In het virtuele hotel worden namelijk producten die bij jou passen naar je toegebracht. Voor Hotel Maxclusive is een algoritme ontwikkeld dat gericht is op stijl, smaak en persoonlijkheid. Om dit af te stemmen op elke unieke ‘hotelgast’ is er een intakeprocedure ontwikkeld. Deze intake berekend de stijl coördinaten van de gast. Na ieder bezoek worden de stijlcoördinaten verfijnd op basis van directe feedback. Zo leert het hotel haar gasten echt kennen en wordt de geselecteerde collectie steeds persoonlijker. Producten van verschillende ontwerpers en merken zullen verschijnen in jouw persoonlijk suite, dit zijn enkel producten die bij jouw persoonlijke stijl aansluiten.

Hotel Maxclusive is een ware inspiratiebron en website voor de lifestyle georiënteerde kosmopoliet. Tevens een belangrijk aspect is dat Hotel Maxclusive je tijd terug geeft. Je hoeft namelijk niet meer uren te surfen totdat je een aansluitend product gevonden hebt. Het idee van oprichtster Jonna van den Dungen kwam ook deels voort uit de frustratie die zij had. Zij was vaak in het buitenland en had het ook vaak druk. Het zoeken naar producten die aansloten bij haar wensen nam zo veel tijd in beslag dat zij het algoritme ontwikkelde die vanaf nu producten naar jou toe brengt.

Het gave aan de website is dat je echt een gevoel van luxe krijgt. Overal ter wereld heb je je eigen persoonlijke suite bij de hand en je vindt alleen producten die geheel in je eigen straatje liggen.

Combinatie van online en offline

Het bijzondere algoritme van Hotel Maxclusive creëert unieke mogelijkheden tussen de online en offline wereld. Online wordt gestimuleerd door het genereren van leads voor de merken die hun producten beschikbaar stellen voor de persoonlijke suites. Maar anderzijds wordt je als consument ook doorverwezen naar fysieke winkels, galeries of restaurants. Dit is volgens Hotel Maxclusive de manier om de beleving van een matching product ook in de echte wereld te presenteren.

Ik ben fan van dit bijzondere hotel. Nieuwsgierig? Neem een kijkje in de lobby.

home_giftfinder_maxclusive
home_giftfinder_maxclusive
Avatar foto
Claire de Boer

Claire verruilt het Amsterdamse leven de komende maanden voor een tripje rond de wereld. Ze wil zo veel mogelijk van de wereld zien en doet dit het liefst met haar backpack. Ze wordt gelukkig van een HIT workout, lekker eten en een goed feestje!