Supervisor
De tiende editie van het Holland Heineken House in Vancouver is met 120.000 bezoekers een groot succes geworden. De voorgaande edities van het Heineken Holland House in Peking en Turijn waren met 100.000 bezoekers al succesvol. De thuishaven van de Nederlandse sportwereld en oranjefans was ook razend populair bij de Canadese bevolking. Veel Canadezen van Nederlandse origine grepen de kans aan om de Nederlandse gezelligheid en gerechten te proeven.
De cijfers van de verkopen aan de 120.000 gasten in de 18 dagen dat het Holland Heineken House open was:
– 320.000 glazen bier;
– 9000 couverts totaal in beide restaurants;
– 65.000 snacks (waaronder 18.000 patatjes;16.500 broodjes kroket;5.500 broodjes hamburger;5.000 broodjes worst; 4.000 boerenkool met spek)
Er werkten 320 crewleden, waaronder 160 vrijwilligers, mee aan het succes van het Holland Heineken House. Ondanks alle verkopen maakt Heineken geen winst op het evenement maar daar zal de brouwer niet wakker van liggen. Het Holland Heineken House gaat in de media de wereld over en zorgt voor extreem veel pr voor het merk. Ook het continue koppelen van het merk aan het oranjegevoel is positief.
NOC*NSF en Heineken zijn inmiddels gestart met de oriëntatie voor de Olympische Spelen in Londen in 2012.