Algemeen15.03.2012

Social media in de reiswereld


video

De rol die social media tegenwoordig speelt in ieders leven, hoeven we hier niet toe te lichten. We kunnen niet meer zonder. De reiswereld heeft de impact van Social Media inmiddels ook begrepen. In kwartaal 3 van 2011 werd bijvoorbeeld een groter deel van het marketing budget gespendeerd aan social media, dan in het kwartaal ervoor. 85% van alle luchtvaartmaatschappijen heeft inmiddels een fanpage op Facebook en 79% twittert al. Daarnaast heeft de reiswereld ook de weg naar Flickr en YouTube gevonden.

Dit filmpje laat de cijfers zien, van hoe de reiswereld er nu voorstaat. Ook mobiel wordt in dit filmpje opgenomen. Directe boekingen via mobiel nemen namelijk hard toe, met name de cruise sector profiteert daarvan. Social media is niet langer een optie voor de reiswereld, het moet… Anyway: check out this video!

Avatar foto
Marloes de Hooge

Marloes is oprichter en hoofdredacteur van Travelvalley. Ze schreef de succesvolle reisboeken Bucketlist Reizen, Bucketlist Stedentrips en Waanzinnige Roadtrips. Ze is gek op schrijven, reizen en hardlopen.